tisdag 16 juli 2013

Sommar, sommar

Det känns att det är sommar nu, både med vädret som med alla roliga planer men även så kallade "måsten" som vi brukar göra på semestern - som tvätta huset som vi gör varje sommar. Som jag skrev om i gårdagens inlägg så oljade jag in föntrena igår, och de blev så fina så jag tog ngr bilder som jag visar nedan. Idagens inlägg har jag även satt ihop ett bildkollage med vad sommar kan vara för mig :)


Mina nyoljade fönster blev jätte fina. Obs bara spröjsen och bågarna är nyoljade och fina men tyvärr är inte rutorna putsade på länge så ni får leva med att se bortom det - som jag gör :)



Ett av våra "vanliga" sysslor varje sommar är att tvätta huset. Det gjordes för någon vecka sedan och det blev jätte bra!

En annan vanlig aktivitet på sommaren när vi är hemma är att bara ha kul, lata sig och bada - speciellt hunden Z gillar det :)

Z tycker om att vara ute - här sitter hon på trappan som hon brukar göra, och just denna gång råkade hon sätta sig så bra framför blommkorgen med hjärtanet och det blev en så fin bild (tycker jag :)
 
En annan typisk sak för sommaren är för mig jordgubbar. Denna goda jordgubbsbakelse tog en vän med vid en grillning hemma hos oss för ngn vecka sedan - den var lika god som den ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar