onsdag 28 augusti 2013

Formex 2013 - Nadja Wedin, Affari m.fl

Det är väl ingen som har missat ett Formex har varit. Inredningstrenderna för i år/höst skall tydligen vara att antingen blanda friskt med olika stilar "Eklekticism" eller att satsa storstilat på överdådiga prylar "Maximalism" bland annat. Naturen skall också få ta plats i inredningen samtidigt är saker med affektionsvärde eller nostalgi inne att ha i sitt hem. Några av mina favoriter bland utställarna är bland annat Affari, Affroart, Olsson and Jensen som jag brukar ha som favoriter då de verkligen gör fina inredningssaker men också Nadja Wedin som gör jätte fina mönster som tryckts på allt från tyg till brickor.

Ett jätte härligt mönster där man hela tiden hittar något nytt att titta på
Bild från www.nadjawedin.se
 
 
Här är fina inspirationsbilder från Affaris höst kollektion
 Affari gör verkligen fina inredningssaker, de här ljusstakarna tex gillar jag verkligen (jag har serien i vitt :) Skulle vilja ha ljusstakarna i grått också..

 Min favorit tavla! Fick den vita i födelsedagspresent för några år sedan efter jag gått och suktat efter den i inredningsaffären :) nu pryder den sin plats ovanför soffan i vardagsrummet. Skulle vilja ha den i svart med - mycket man vill ha!

Turkost och gärna lite skaft i färgen är inne - ja färger i övrigt - men då gärna åt det lite dova, murriga hållet
 
Bilder www.affari.nu
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar