torsdag 12 september 2013

Mitt badrum

En snabb tripp till ikea har jag hunnit med idag - alltid roligt att träffas och hitta på något! Kom hem med två innekuddar (då jag brukar köpa mkt kuddfodral till soffan :) Ikväll tänkte jag visa lite bilder på badrummet som jag inte visat innan. Det jag gillat mest med badrummet är vårt badkar med lejontassar - det passar in i ett gammalt hus och det är fint att fönstret är placerat så att man kan titta ut om man badar..Badrummet har många vinklar och vrår (som det är i gamla hus) men jag tycker att placeringen av ex kommoden i takkupan vid fönstret och badkaret i "en infällning i väggen" är bra placerat och de olika lite udda vinklarna utnyttjas perfekt istället för att bli döyta..

Duschdraperi från hm och ljusstakar från märket pb home. Bordet med praktisk marmorskiva är antikt och ommålat av mig (jag målade det i svart för att framhäva den vita marmorn och porslinsknoppen men också för att passa ihop med det svarta golvet) 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar