lördag 28 december 2013

Blå sliten dörr och stolsfråga

Nyår närmar sig och idag har jag varit runt och letat efter stolar (i den enda antikaffärer som var öppen idag i närheten där jag bor), men tyvärr hittade jag inga idag heller. Var och tittade i torsdag i en annan antikaffär och såg ett par som med lite jobb hade kunnat bli fina men jag köpte dom inte och jag ångrar lite det nu.. Jag hade nämligen behövt ett par extra stolar till nyår - visst har jag sådana klaffstolar som man fäller ihop men hade helst haft ett gäng gamla charmiga och gärna udda stolar kring bordet.. men men.. Ikväll tänkte jag visa inspirationsbilder på ett charmigt kök med en härligt sliten dörr som fått vara som det är till ett nytt kök fast i gammal stil. Köket i sig är också roligt för det är svarta underskåp till vita överskåp - lite annorlunda men stilrent!



Ibland är det snyggt att lämna ngn detalj som den här dörren orörd - jag har målat alla dörrar i vårt hus förutom en (det är den mellan biblioteket och köket då jag tyckte den var så snygg som den var- sliten men ändå charmig!

 
Inspirationsbilder; www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar