torsdag 23 januari 2014

Tapeter i sovrum

Snart helg och det ska bli jätte skönt! Känner för att gå och se någon bra bio och köpa thai mat i helgen :) Jag brukar då och då gå igenom mina inspirationsmappar som jag sparat genom åren när jag känner att jag skulle vilja ha lite inspiration eller vill förändra något.. mitt sovrum skulle jag vilja göra något åt och jag har funderat länge på huruvida det skall vara tapet och i så fall hela rummet eller bara på en sida (fondvägg) eller på båda kortsidorna (två fondväggar) eller som på bilden nedan - att tapetsera en bit av en sida - mitt på (typ halv fondvägg), eller helt enkelt ha bara vitt eller någon annan ljus färg.. mm mycket man vill göra! Men jag tycker det är snyggt när man gör lite annorlunda och bara tapetserar en bit av en vägg som sovrummet nedan - man ramar in sängen på något vis -jätte snyggt! Sen är det även väldigt fint att tapetsera ett helt rum som bild nummer  2 och 3 - och gillar även "bohem" stilen och då passar verkliggen den fina tapeten "Bohemè" från boråstapeter in!


"Sweet Bay Ebony" från Sanderson - Stilren men ändå lite romantisk, gammaldags tapet 
 
"Bohemè" från Boråstapeten
 
 

Lila toner - får lite boudoir känsla över detta sovrum
 
Inspirationsbilder; www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar