lördag 16 augusti 2014

Badrumsinspiration - lantliga badrum!

Tillbaka efter ett litet uppehåll här på bloggen, har varit dålig på att blogga sen vi kom hem från Grekland.. Ska bättra mig nu när jag kommit in i vanliga rutiner igen! (började jobba nu i måndags..)  Vår sista semestervecka efter Grekland förra veckan var ganska intensiv med små dagsutflykter samt planeringen av en stor kräftskiva som vi hade förra helgen. Kräftskivan blev lyckad och det blev riktigt mysigt med det stora partytältet vi satte upp och som vi dekorerade med lyktor i taket och ett stort långbord av gamla plank som vi fixade enbart för festen. Visar lite bilder från kräftskivan senare i veckan! Vi tog även en tur till vackra Österlen och Kivik som jag aldrig varit i innan - tog lite bilder som också kommer i veckan :) Idag tänkte jag visa inspirationsbilder på olika lantliga badrum!


Pärlspont i ett lantligt badrum är fint!

 

Älskar tapeter! Ger så mycket karaktär och liv till ett rum - kul att ha det i ett badrum!
 

 

 

 
Bilder; www.hemnet.se

Detaljerna i ett badrum gör allt! Skulle jag renovera/inreda vårt badrum idag skulle jag satsa på en kran i gammalstil, ett badkar med lejontassar och en fin badkarsblandare och hellre ta ett "billigare" ytskikt - exempelvis sätta in våtrumsmatta eller varför inte pärlspont istället för kakel då jag tycker det kan var lika fint som kakel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar