lördag 14 februari 2015

Antika pardörrar/spegeldörrar som dekoration!

Nu är det äntligen helg igen! Veckorna går fort nu och våren börjar äntligen komma, vi håller fortfarande på att fixa med renoveringen. Det som drar ut på tiden är tyvärr de långa leveranstiderna.. när man har ett gammalt hus och beställer måttanpassade material för att du vill vara huset tidtroget så tar det längre tid än om vi exempelvis beställt material som är massproducerade. Nu har vi försökt så långt det går att tänka på allt från vilket typ av material till kvalitén till vilken färg som används för att det ska överensstämma med resten av huset.. så det är mycket att tänka på :) Men i slutändan kommer det löna sig :) Våra fina pardörrar som vi köpte från en byggnadsvårdsbutik och som blivit så fint renoverade står än så länge lutade mot en vägg inne i matrummet tills vi kan sätta dit dom som innerdörrar i den nya utbygganden. Dom passar riktigt bra i matrummet tillammans med den övriga inredningen och nu har jag vant mig vi att dom står så jag kommer sakna att ha dom där när vi flyttar dom.. Får skaffa mig ett par till för att ha i matrummet :) Att inreda med gamla spegeldörrar tycker jag är så fint, det blir som en tavla eller fondvägg i rummet! De här bilderna nedan tog jag under julledigheten så därför är julstjärnorna kvar :)


 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar